Ontdek de nieuwe STAS Factory Medias: Open day en eerste lokale dealerdag

Tags:
STAS people People STAS dealers
Ontdek de nieuwe STAS Factory Medias: Open day en eerste lokale dealerdag

Na enkele succesvolle edities van de STAS Dealerdays in België in 2019, 2021 en 2023, was het de beurt aan STAS Factory Medias in Roemenië voor een officiële opening begin april en de allereerste Roemeense Dealerdag. Wij konden alvast niet wachten om onze lokale dealers en enkele klanten uit te nodigen om hen een exclusieve blik te gunnen op onze gloednieuwe fabriek.

Medias, Roemenië

Maar waarom Medias? Om op de groeiende vraag van de eindklant in te spelen en de materiaalflow te kunnen waarborgen, was het voor de STAS groep noodzakelijk om alle mogelijke risico’s van single sourcing te beperken. Daarom besloten we in 2017 om toeleverancier BB-trailer, die toen de grootste toeleverancier van STAS Factory Freudenberg was, over te nemen. Dankzij deze verticale integratie hebben we meer controle over de kwaliteit en leverbetrouwbaarheid van bepaalde componenten en kunnen we onze productie verder opschalen.

Medias heeft een rijke geschiedenis binnen de automotive industrie, een goed ontwikkelde infrastructuur en ruim voldoende arbeidskrachten met ervaring en knowhow in onze branche. Dankzij een centrale locatie in Oost-Europa kunnen we onze lokale dealers vlot van dienst zijn met de productie van onze stalen U-Rockstar kipper, stalen kipper Ferrostar en alu kipper Agrostar. Met een toegewijd team van zo’n 50 medewerkers kan de fabriek zo’n 300 kippers per jaar en subassemblages produceren voor STAS Factory Freudenberg.

STAS Dealerday Medias

Begin juni 2023 organiseerden we voor de allereerste keer de STAS Dealerday in STAS Factory Medias. Wie stond op de guestlist? Enkele lokale STAS dealers, klanten en natuurlijk de STAS medewerkers die dit mee mogelijk maakten! De aanwezigen kregen van Director Brecht en Director Pepijn een overzicht van de geschiedenis van de fabriek, uitleg over de go-to-market van het aanbod en het groeiplan. Daarna ging Procurement expert Ward verder in op de uitdagingen waar we voor staan met betrekking tot de supply chain en het werken met lokale (en dus andere) leveranciers ten opzichte van de factories in België en Duitsland.

Na deze uiteenzettingen kregen de aanwezigen een volledige rondleiding in de fabriek waarbij de verschillende stadia van het productieproces toegelicht werden; van de bodyline tot de chassis lijn en verflijn. Daarna werden ronde tafel sessies georganiseerd en was er een moment om productfeedback te geven. De dag werd afgesloten met een gezellig diner in een lokaal restaurantje gekoppeld aan een voortreffelijke wine tasting. Een optimaal moment om te netwerken en elkaar beter te leren kennen. Al bij al was de eerste editie een succes waar we nu nog van nagenieten. Bedankt aan alle aanwezigen om het event zo’n succes te maken en hopelijk tot op de volgende editie!